|
|
|
|
TRÉNINGEK
Programok
I./ Felkészítő tréningek
- Ezeken a kurzusokon a résztvevők megismerkednek a hazai illetve a nemzetközi sajtóvilág működésével, természetével, szervezeti és módszertani sajátosságaival.
- Személyiségfejlesztő gyakorlatok segítségével felkészülnek arra, hogy sikeresen vállalhassanak szereplést az írott és az elektronikus sajtóban illetve az új média világában.
- Szimulációs gyakorlatokat végeznek, hogy megismerjék a legfontosabb sajtóműfajokat és alkalmazzák a tréningen tanult szereplési technikákat.
- A gyakorlatokat „élő” környezetben, tv-stúdióban tartjuk, ahol a résztvevők visszanézhetik a felvételeket és alkalmuk nyílik többszöri gyakorlásra, korrekciókra is.
II./ Akciós tréningek
II/a./ Pro-aktív kommunikációs tréning
- Erre a kurzusra akkor van szükség, amikor a cég valamely külön eseményre, általa kezdeményezett lépésre készül s ennek során támadható sajtóérdeklődést kívánja sikeresen felhasználni.
- Kiválasztjuk a különféle esetekre a legalkalmasabb szereplőket – nyilatkozó, interjúkat adó és/vagy sajtótájékoztatót, prezentációt tartó szereplők.
- Gyakoroljuk a konkrét témakörökben várható szerepléseket a legkülönbözőbb műfajokban és helyzetekben.
II/b./ Válságkommunikációs tréning
- A bekövetkezett vagy elkerülhetetlennek látszó krízisekre ajánljuk, amikor percről - percre kell követni és lehetőség szerint befolyásolni a válsággal foglalkozó médiát.
- Kríziskommunikációs stratégia és terv készítése, (a már meglévő és a krízis során létesítendő sajtókapcsolatok hálóba rendezése ), a standard sajtóanyagok előkészítése (közlemények, nyilatkozatok, stb.)
- Médiagyakorlatok alapján a krízis „szóvivőjének” kiválasztása, külön továbbképzése
- A tervezett vagy várható médiaszereplések előkészítése, az egyes szereplésekre alkalmas személyek kiválasztása és további gyakorlati képzése
- A krízisközpont sajtócsoportjának irányítása (információs tűzfal, belső kommunikációs háló kialakítása, működtetése, Early Warning és feedback system kialakítása, működtetése, stb.).
A I./ és a II/a. tréningeket az alábbi változatokban ajánljuk:
- one-to-one tréning, 1x 6 óra, tv stúdióban
- kiscsoportos (max. 6 fő) tréning. 1x8 óra, tv stúdióban vagy külső helyszínen, mobil tv-stúdióval és prezentációs eszközökkel
- nagycsoportos (max. 12 fő), 2x8 óra, tv stúdióban vagy külső helyszínen, mobil tv-stúdióval és prezentációs eszközökkel
A II/b tréning időtartama attól függ, a megrendelő a válságkezelésben való részvételt igényli, vagy csupán a válságkezelésre történő intenzív felkészítést. Ettől függően 1-2 nap, illetve hosszabb terminusok között lehet választani.
Kurzusok
A tréningek modulokból épülnek fel. Az egyes modulok a megrendelő egyedi igényei illetve a tréning meghatározott speciális célja szerint variálhatók, így külön, testre szabott tematika készíthető
Modulok:
1. modul: önismereti gyakorlatok – önkép, szerepjáték
2. modul: „Így írtok ti!” – esettanulmányok, prezentáció
3. modul: Így írunk mi – bevezető sajtógyakorlatok
4. modul: „A csend hangjai” – kérdés- és választechnikák
5. modul: lapinterjú
6. modul: rádiós interjú
7. modul: tv-s interjú
8. modul: feedback – közös elemzések
9. modul: a statement – tv-s híradó gyakorlatok
10. modul: a nagy bukás – esettanulmány
11. modul: a nagy győzelem – esettanulmány
12. modul: kereszttűz – tv-s hírmagazin gyakorlat
13. modul: sajtótájékoztató – szimulációs gyakorlat
14. modul: kríziselemzés – prezentáció
15. modul: krízis modellezés – szimulációs gyakorlat
16. modul: stratégia és sajtóterv krízis esetén – szimulációs gyakorlat
17. modul: villáminterjúk - szóvivői tréning
18. modul: krízisinterjúk – a főszereplők tréningje
19. modul: Early Warning és feedback system – a hálózat tervezése, működtetése
Felkészítő tréning:
1-9 modul – egyszemélyes és kiscsoportos, médiakommunikációs alaptréning
Akció-tréningek:
Pro-aktív : 1-9, 12,13 modul – egyszemélyes és kiscsoportos intenzív tréning
Válságkommunikáció : 1-19 modul benne a 9, 12 és 17 modul többszöri ismétléssel szerepel.
|
|
|
|
|
|